Последование святаго елеа, совершаемое поскору

Название Последование святаго елеа, совершаемое поскору
Дата публикации 27.09.2013
Размер 82.15 Kb.
Тип Документы

ПОСЛЕДОВАНИЕ СВЯТАГО ЕЛЕА,

Священник, облечен в епитрахиль и поручи (аще возможно, то и в фелонь), начинает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.

И начало обычное.

Посем Аллилуиа, глас 6.

Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.

Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.

И тропарь, глас 4: Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему (или страждущей рабе Твоей), избави недугов, и горьких болезней; воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Миром Господу помолимся.

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О Великом господине и отце нашем Святейшем Патриарсе КИРИЛЛЕ, и о господине нашем (высоко-)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, и о всем причте и людех, Господу помолимся.

О еже благословитися елею сему силою и действом и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О рабе Божии (или: о рабе Божией) имярек, и о еже в Бозе посещении его (или: ея), и еже приити на него (или: на ню) благодати Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже избавитися ему же (или: ей же) и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй, и сохрани его (или: ю) и нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

И абие иерей влагает вино (или воду) в елей, благословляет его и глаголет молитву:

Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших; Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла; да и в сем прославится Твое Пресвятое Имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Таже: Вонмем. Мир всем.

И духови твоему.

Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.

Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57)

Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте, и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь, и щедр. Прежде же всех, братия моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою. Буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни: да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас: да молитву деет. Благодушствует ли кто: да поет. Болит ли кто в вас: да призовет пресвитеры церковныя. И да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя Господне. И молитва веры спасет болящаго. И воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема.

И духови твоему. ]

Аллилуиа, глас 8.

Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.

Премудрость, прости. Услышим святаго Евангелия.

От Марка святаго Евангелия чтение (зачало 23).

Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Во время оно, призва Иисус обанадесяте, и начат их посылати два два: и даяше им власть над духи нечистыми. И заповеда им, да ничесоже возьмут на путь, токмо жезл един: ни пиры, ни хлеба, ни при поясе меди: Но обувени в сандалия, и не облачитися в две ризе. И глаголаше им: идеже аще внидете в дом, ту пребывайте, дондеже изыдете оттуду. И елицы аще не приимут вы, ниже послушают вас, исходяще оттуду, оттрясите прах, иже под ногами вашими, во свидетельство им. Аминь глаголю вам: отраднее будет Содомом и Гоморром в день судный, неже граду тому. И изшедше проповедаху, да покаются: и бесы многи изгоняху. И мазаху маслом многи недужныя, и исцелеваху.

Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией), имярек.

Господи, помилуй, трижды.

О еже проститися ему (или: ей) всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.

Господи, помилуй, трижды.

Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, и возводяй низверженныя, телесныя скорби исправляяй человеков; молимся Тебе, Боже наш, яко да наведеши милость Твою на елей сей, и на помазующияся от него во Имя Твое: да будет им во исцеление души же и тела, и во очищение и изменение всякия страсти, и всякаго недуга, и язи, и всякия скверны плоти и духа. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть, и всякую немощь таящуюся. Буди врач раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек, воздвигни его (или: ю) от одра болезненнаго и от ложа озлобления цела и всесовершенна (или: целу и всесовершенну), даруй (или: ю) его Церкви Твоей благоугождающа и творяща (или: благоугождающу и творящу) волю Твою.

Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

И по молитве вземлет иерей стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно: на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию:

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, от обдержащия его (или: ю) телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его (или: ю) благодатию Христа Твоего. Молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии: предстательствы честных Небесных Сил безплотных: силою Честнаго и Животворящаго Креста: честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна: святых славных и всехвальных апостолов: святых славных, и добропобедных мучеников: преподобных и богоносных отец наших: святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты: святых и праведных богоотец Иоакима и Анны: и всех святых.

Яко Ты еси Источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

По скончании же помазания иерей, взем святое Евангелие, и разгнув е, возлагает писмены на главе больнаго, и глаголет молитву сию:

Царю Святый, благоутробне и многомилостиве Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти грешнаго, но яко обратитися, и живу быти ему. Не полагаю руку мою грешную на главу пришедшаго (или: пришедшия) к Тебе во гресех, и просящаго (или: просящия) у Тебе нами оставление грехов; но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже держу на главе раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек: и молюся Ти, и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину еже о покаянии молитву приемый: Сам и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, кающагося (или: кающуюся) о своих си согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй вся его (или: ея) прегрешения.

Ты бо еси Бог наш, Иже и седмьдесят крат седмерицею оставляти повелевый падающим в грехи: зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Снемше же Евангелие с главы больнаго, дает целовати е.

И начинает чин, егда случится вскоре вельми больному дати Причастие.

Аще же ни, Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды) Благослови.

Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере; силою Честнаго и Животворящаго Креста; святаго славнаго и всехвальнаго апостола Иакова, брата Божия и перваго архиереа Иерусалимскаго, и всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и Человеколюбец.

Схема чинопоследования Елеосвящения

«Последование святаго елеа» условно делится на три части.

I. Молебное пение

«Благословен Бог наш. »

Обычное начало: Трисвятое по «Отче наш. »

Аллилуиа, покаянные тропари

Канон с ирмосами: «Моря чермную пучину. »

Трисвятое по «Отче наш. »

Тропарь: «Скорый в заступлении. »

II. Освящение елея:

Молитва на освящение елея

Тропари Господу, Богоматери, святым

III. Помазание болящего елеем:

Прокимен, Апостол, Евангелие

Сугубая ектения 7 раз

Молитва одного из семи священников

Помазание болящего причтении молитвы «Отче Святый. »

Возложение Евангелия на голову болящего при чтении молитвы «Царю святый. »

Испрашивание болящим прощения у священников

4. Содержание богослужебных текстов чина
и их богословский смысл

Таинство Елеосвящения признается Церковью врачевством от болезней, употребление которого всегда благотворно.

Святитель Московский Филарет (ÿ1867) так высказался поэтому поводу: «Обыкновенно ныне Таинство Елеосвящения употребляется в тяжких болезнях и в приметной близости к смерти. А мне кажется, и для тонкой болезни особенно прилично врачевство, от Духа и молитвы приемлющее свою силу, И сие говорю не без известности опытов» (Из письма к архимандриту Иннокентию, настоятелю Чудова монастыря).

Церковь преподает это Таинство всем, кто в болезненной немощи
желает получить благодатную помощь Божию, по слову Христа:
«Приидите ко Мне все труждающиеся и обремененные, и Я успокою
вас» (Мф. 11, 28). Через священнодействия Таинства совершается
«молитвенная жертва Богу», в которой участвуют священники, близкие к
болящему христиане и сам немощный человек.

Чин Елеосвящения, представленный в современном Требнике, должен совершаться без сокращений и с благоговением. Следует обратить особое внимание на качество елея, используемого в таинстве. По той причине, что символизм этого вещества в Священном Писании и у святых отцов Церкви связан только и исключительно с плодом масличного дерева, а не других растений, масло Елеосвящения должно быть оливковым. Смешение его с маслами, полученных из иных растений, а тем более — замена оливкового масла иным, допускается лишь в крайнем случае. Елей в таинстве смешивается, согласно традиции ранней Церкви, с водой — или, как указано в Требнике, с вином, вытеснившим в византийской практике воду в чине Елеосвящения.

Зерна пшеницы не составляют вещества Таинства. Они лишь символически служат здесь изображением зародыша новой жизни — выздоровления, а по смерти тела — воскресения (Ин. 12, 44). Стручец символически ассоциируется у верующих с масличной ветвью, принесенной Ною в ковчег голубицей, и служит знаком благодатного избавления от грехов и болезни.

По Требнику, чин Елеосвящения совершается над больным, возле его одра. Весьма желательно совершение чина Елеосвящения, или Соборования, собором пресвитеров, то есть несколькими (в идеале — семью) священниками вместе. Таинство может быть совершено и меньшим количеством священников, и даже одним, поскольку каждый иерей представляет лицо всей Церкви и совершает чинопоследование, как совершали бы его все семь священников. Согласно церковной традиции, принимать Елеосвящение можно только один раз в течение одного заболевания. Более одного раза в одной и той же болезни Елеосвящение может быть преподано лишь в виде исключения — если та приняла особенно затяжной характер.

Когда все будет приготовлено и облаченные священники станут вокруг столика, первенствующий пресвитер раздаст зажженные свечи. В
четвертой беседе на книгу Бытия святой Иоанн Златоуст говорит: «Я зажигаю огонь от Писания и на языке нашем горит светильник учения.
Мы зажигаем не светильню, увлажняемую елеем, но воспламеняем души,
увлажняемые любовью к слушанию»[350], зажженные свечи, таким образом,
напоминают иереям «о светильнике учения», которым они возжигают души приступающих к Таинству, а последним говорят о возжжении в себе
усердия к слушанию учения, возвещаемого в богослужении Таинства святого елея.

Молитвословия чина и тексты Священного Писания подтверждают,
что в Таинстве Елеосвящения благодатью Божией даже безнадежно
больной человек может получить по своей вере исцеление от болезни,
очиститься.

После обычного молитвенного начала приступивший к благодатной
помощи человек так осмысливает свое положение: «Господи! Услышь молитву мою. Враг преследует душу мою, втоптал в землю жизнь мою,
принудил меня жить во тьме, как давно умерших, — и уныл во мне дух
мой, онемело во мне сердце мое. Вспоминаю дни древние. Простираю к
Тебе руки мои; душа моя — к Тебе, как жаждущая земля. ».

И далее красной нитью в чинопоследовании идет тема покаяния и
сознания своей немощи: «Помилуй мя, Господи, яко немощен семь» (стих
2 на «Аллилуйя»). Пением покаянных тропарей, чтением 50-го псалма
пробуждается и возжигается в душе болящего человека покаянное настроение.

Священники после этого переходят к пению и чтению канона, написанного еще в IX веке святителем Арсением, епископом Корфским
(Керкирским, память 19 января). В нем они просят Господа «елеем благоутробия утешить души. и телеса человеческая» и «подать люте страждущему благодать свыше». «Неизреченною любовию, Преблагий Господи, ущедри раба Твоего, покровом славы Твоея подай здравие ему и недугов избавление, — молятся они в этой «молитве елея». — Страждущего раба Твоего от всякого избави озлобления. Страсти душевныя и телесныя сокрушения Сам, исцеляя, уврачуй, да славит Тя спасся благодарственно». И припевы к тропарям вторят основной мысли канона: «Многомилостиве Господи, услыши нас, грешных, молящихся Тебе». Или: «Владыко Многомилостиве, Господи, помилуй и исцели раба
Твоего» (Требник Петра Могилы).

В стихирах выражена та же мысль: «Помазанием елея Твоего и
священников, Человеколюбце, осязанием, раба Твоего освяти свыше, недугов свободи, душевный скверны очисти. соблазнов избави, обстояние
отжени, скорби потреби. и жилище красное пребожественныя Троицы
сотвори».

Избавление «от недугов и горьких болезней» необходимо болящему
для того, чтобы он был воздвигнут «силою и действием и наитием Святого Духа» «во еже пети и славити непрестанно» Единого Человеколюбца
(тропарь).

В молитве на освящение елея Церковь просит Господа освятить
елей, чтобы было от него помазующимся исцеление, пременение всякой
страсти, скверны плоти и духа и всякого зла, «да и в сем прославится
Пресвятое Имя» Отца, и Сына, и Святаго Духа.

Обращаясь к скорому в заступлении Христу Богу, от лица ослепленного «душевныма очима», Церковь земная просит святых Церкви Небесной объединить с ней свое дерзновенное ходатайство. Она умоляет
Христа дать исцеление душе, «безместными деяниями люте расслабленной», молитвами апостола Иакова, брата Господня, святителя Николая, архиепископа Мир Ликийских, великомучеников Димитрия и Пантелеимона, святых бессребренников и чудотворцев, апостола Иоанна Богослова и Пречистой Богоматери.

Милость Божия, испрашиваемая в молитвах, конкретизируется в
сознании участников Таинства учением апостолов и свидетельством
Евангелия.

«Образ приимите. долготерпения, ибо многомилостив Господь и
щедр. Злостраждет ли кто в вас? — Да молитву деет. Благодушествует
ли кто? — Да поет. Болит ли кто в вас? — Да призовет пресвитеры
церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя
Господне. » (1-й Апостол. Иак. 5, 10—16).

«Цель жизни человека, — говорит Евангелие, — в любви к Богу и
людям». В милосердном самарянине, сжалившемся над человеком, израненным разбойниками, возлившем на его раны масло и вино, верующий человек находит для себя пример подлинной любви. Ближний человеку тот, кто сотворит ему милость. Молитва веры дает человеку силы услышать глас Христа: «Иди, и ты твори такожде» (Лк. 10, 25—37).

В молитве перед первым помазанием болящего елеем священник
просит Господа: «Освяти елей сей, и сотвори его. в совершенное избавление от грехов. в наследие Царства Небесного». Пусть будет он елеем радования, царской одеждой, броней силы, радованием сердца, веселием вечным.

А при самом помазании: «. Исцели и раба Твоего (имя рек) от
обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего», молитвами Богоматери и всех святых.

В послании к Римлянам (15, 1—7) обращается внимание болящего
на необходимость, став сильным, принимать на себя немощи слабых и стремиться не себе угождать, а ближнему, угождать во благое к созиданию. «да терпением и утешением Писаний упование имамы» (2-й Апостол).

В Евангелии от Луки (19, 1—10) предстает перед взором болящего
Закхей-мытарь, человек грешный, но сподобившийся принять в свой дом
Христа Спасителя. «Пол-имения моего, Господи, дам нищим, — сказал
Закхей, поняв милосердие Божие, — а еще кого чим обидех, возвращу
четверицею».

В молитве перед вторым помазанием иерей просит у Бога для
страждущего «дара исцеления, оставления грехов», чтобы, «присно спребывая ему», Он сохранил его ходящим во оправданиях Божиих, да и в
нем прославится Пресвятое Имя Божественной Троицы.

Многообразным служениям в едином Теле Христовом — Церкви— посвящено следующее, третье чтение Апостола (1 Кор. 12, 27—13,8). Ревновать о дарованиях больших — задача христианина. Особенно надо ревновать о любви. Без нее человек — медь звенящая или кимвал звучащий».

Призванию двенадцати учеников и посланию их на проповедь посвящено третье Евангелие. Христос повелел им проповедовать о приблизившемся Царствии Небесном при условии болящих исцелять, прокаженных очищать. «Даром получили, — сказал Господь, — даром и давайте».

В молитве перед третьим помазанием иерей просит Бога низвести
милость Свою на елей и на помазующегося от него во Имя Божие.
«Буди Врач раба Твоего, воздвигни его от одра болезненного цела и всесовершенна, даруя его Церкви Твоей благоугождающа и творяща волю
Твою».

Четвертым чтением Апостола (2 Кор. 6, 15—18; 7—1) Церковь
увещевает верных своих дорожить сказанным Господом: «Вселюся в них
и похожду, и буду им Бог, и тии будут Мне людие. И буду вам во Отца, и вы будете Мне в сыны и дщери». Имея такое обетование, говорит
Апостол, «очистим себе от всякия скверны плоти и духа».

В Евангелии от Матфея (8, 14—23) повествуется об исцелении
тещи Петровой и исцелении всех болящих. Все это делается, чтобы исцеленные, как и ученики, пошли за Христом и послужили ближним.

В четвертой молитве священник молит Господа вчинить «елей сей в
цельбу от него помазуемым», в пременение всякого недуга, во избавление
зол, чающим от Тебе спасения. », «да восстав рукою Твоею крепкою,
поработает Тебе со всяким благодарением».

В пятом чтении Апостола (2 Кор. 1, 8—11) Церковь напоминает,
сколь важно иметь в себе «осуждение смерти», «да не надеющеся будем
на себя, но на Бога, возставляющаго мертвыя».

В пятом отрывке Евангелия от Матфея (25, 1—13) притчей о
мудрых и неразумных девах указывается, сколь важно исходить в сретение Христа. Для этого важно «бодрствовать и молиться», ибо не знает
человек дня и часа, в которые Сын Человеческий приидет.

В пятой молитве священник просит Господа «помянути богатыя
Своя щедроты и милость»: «Внуши молитву мою в сей час же и святый
день, и на всякое время и место, и рабу Твоему в немощи сущему даруй
душевное исцеление».

В шестом апостольском чтении (Гал. 5, 22—26; 6, 1—2) апостол
Павел, исчислив плоды Духа, говорит, что живущие Духом должны и поступать по Духу: не завидовать друг другу и не раздражать, исправлять
человека, впавшего в согрешение, в духе кротости и носить бремена друг
друга, чтобы исполнить тем самым Закон Христов.

В Евангелии от Матфея (15, 21—28) говорится о жене хананейской, умолявшей Господа исцелить ее дочь, которая жестоко бесновалась.
По великой вере ее Господь исполнил ее желание, «и исцелилась дочь ее
в тот же час».

В молитве, которую читает затем шестой священник, он
обращается к доброму Пастырю, дающему утешение малодушным и
жизнь сокрушенным, и просит Его исцелить болящего, простить все
грехи его и спасти от вечной муки, чтобы уста его исполнились вечного
хваления Господа и славословили Имя Его, мысль же его укрепилась
благодатию Божией.

В седьмом чтении Апостола (1 Фес. 5, 14—23) апостол Павел
обращается к христианам с призывом вразумлять бесчинных, утешать малодушных, помогать слабым и быть долготерпеливыми ко всем, не воздавать злом за зло, всегда радоваться, непрестанно молиться и за все благодарить, потому что такова воля Божия о них. Он просит их не угашать
духа и не уничижать пророчеств, все испытывать, но держаться только
доброго, и тогда «Бог мира да освятит вас во всей полноте; и ваш дух и
душа и тело во всей целости да сохранится без порока в пришествие Господа нашего Иисуса Христа».

Заключает евангельские чтения Евангелие от Матфея (Мф. 9, 9—13), в котором евангелист Матфей повествует о себе, о том, как он был
позван Спасителем и из мытаря сделался апостолом. Фарисеям, упрекавшим Господа в том, что Он ест и пьет вместе с грешниками, Христос сказал: «Пойдите, научитесь, что значит «милости хочу, а не жертвы», ибо Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию».

Затем седьмым священником читается молитва, в которой он просит
Господа услышать моление Своих служителей и ослабить, оставить, простить болящему все его вольные и невольные прегрешения, беззакония,
преступления заповедей Божиих, совершенные в ведении и не в ведении.
После седьмого Помазания все семь священников на голову болящего возлагают Евангелие письменами вниз, и первый из них, не возлагая
рук, читает молитву: «Царю Святый, Благоутробне и Многомилостиве,
Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти
грешнаго, но яко обратитися и живу быти ему. Не полагаю руку мою, грешную, на главу пришедшая (или: пришедшия) к Тебе во гресех и просящаго (или: просящия) у Тебе нами оставления грехов, но Твою руку крепкую и сильную, яже во Святем Евангелии сем, еже сослужители мои держат на главе раба Твоего (или: рабы Твоея) (имя рек), и молюся с ним и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду освоих согрешениих оставление даровавый и Манассиину еже о покаянии молитву приемый, Сам и раба Твоего (или: рабу Твою) (имя рек), кающагося (или: кающуюся) о своих согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презирали вся его (или: ея) прегрешения. Ты бо еси Бог наш, Иже и седьмьдесят крат, седмерицею оставляти повелевый падающим в грехи, зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно, и во веки веков. Аминь».

В сокращенной сугубой ектений испрашивается милость, жизнь,
здравие, спасение и оставление грехов принявшему Таинство. Затем поются стихиры святым бессребренникам-целителям и Божией Матери и
следует отпуст.

Больной, принявший Таинство, в конце священнодействия трижды
благоговейно кланяется священнослужителям и говорит: «Благословите,
отцы, святии, и простите мя грешнаго (грешную)», трижды повторяя эти
слова.

Общее соборование

В соответствии с Требником, чин Елеосвящения совершается над единственным человеком, пребывающим в телесной болезни или немощи. Однако в Православной Церкви широко распространена практика совершения общего Елеосвящения над многими молящимися, в том числе здоровыми.

В современной греческой традиции общее Елеосвящение совершается лишь раз или два в году: после утрени Великого четверга, а также, как правило, в навечерие Рождества Христова. Оно отличается от обычного порядка Елеосвящения тем, что, поскольку в нем могут участвовать все верные, а не только тяжело больные, оно происходит в храме, и во время него седмеричный цикл Апостолов, Евангелий и молитв не сопровождается помазаниями, но помазание бывает лишь одно: в конце чина все молящиеся поочередно подходят к Евангелию для целования, и тогда предстоятель однократно помазывает им лоб и руки.

Сходная практика совершения общего Елеосвящения — с однократным помазанием вместо семикратного — была широко распространена на Руси до середины XVII века. Правом совершать общее Елеосвящение обладали только архиереи и игумены важнейших монастырей. После XVII века общее Елеосвящение стало особенностью богослужения крупнейших соборов — например, Успенского собора Московского Кремля, — где это священнодействие вплоть до 1917 года продолжало совершаться раз в году, в Великий четверг. Практика совершения общего Елеосвящения только единожды в году, после утрени Великого четверга — обычно вечером в Великую среду — сохранилась и в зарубежных приходах русской традиции, а также в некоторых храмах в России. В частности, в храмах РПЦЗ общее Елеосвящение сохранило характер исключительно архиерейского священнодействия. Однако во 2-й половине XX века в Русской Православной Церкви широко распространился новый обычай совершения общего Елеосвящения не только на Страстной седмице, но и на других седмицах Великого поста, причем общее Елеосвящение стало совершаться не с одним, а с семью помазаниями.

В свете сказанного о русской дореволюционной и современной греческой традициях согласно решению Священного Синода от 26 декабря 2012 года допускается совершение общего Елеосвящения с прочтением всех положенных по чину Апостолов, Евангелий и молитв без сопровождения их помазаниями, но с совершением каждым из участвующих в чине иереев однократного помазания молящихся в конце последования. Учитывая тесную связь общего Елеосвящения с празднованием Пасхи, совершение этого чина дозволяется только в период Великого поста или, в случае обоснованной пастырской необходимости (множество желающих) и в виде особого исключения, в дни предпразднства Рождества Христова, когда устав предписывает особенно строгий пост, — но не в прочие посты и обычные дни года.

Принимать общее Елеосвящение можно не более одного раза в год. Пастырям следует разъяснять пасомым, желающим поучаствовать сразу в нескольких Елеосвящениях подряд, что такое желание свидетельствует о непонимании содержания таинства и неверном отношении к нему.

Последавание святаго елеа,

Совершаемое поскору

В пастырской практике встречаются случаи невозможности совершить над больным полный чин Елеосвящения — например, в условиях реанимационного отделения. В связи с этим Священный Синод от 26 декабря 2012 года одобрил совершение в таких случаях сокращенного чина Елеосвящения «Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору», в котором канон и прочие песнопения, некогда входившие в совершавшиеся отдельно вечерню и утреню о болящем, прочитываются священником заранее (или же опускаются), а цикл из семи помазаний, восходящих к практике совершения семи литургий, заменяется одним.

Священник, облечен в епитрахиль и поручи (аще возможно, то и в фелонь), начинает: «Благословен Бог наш».

И начало обычное.

Посем «Аллилуиа», глас 6 со стихами.

Тропарь, глас 4: «Скорый в заступлении..».

И абие иерей влагает вино (или воду) в елей, благословляет его и глаголет молитву: «Господи, милостию и щедротами…».

«Вонмем. Мир всем».

«И духови твоему».

Прокимен, глас 1: «Буди, Господи, милость…».

«Соборнаго послания Иаковля чтение» (зачало 57)

«Аллилуиа», глас 8.

Стих: «Милость и суд воспою Тебе, Господи».

«Премудрость, прости. Услышим святаго Евангелия».

От Марка святаго Евангелия чтение (зачало 23).

И ектения: «Помилуй нас, Боже…».

«Яко милостив и человеколюбец…».

И молитва: «Владыко Вседержителю, Святый Царю…».

И по молитве вземлет иерей стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно: на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию: «Отче Святый, Врачу душ и телес…».

По скончании же помазания иерей, взем святое Евангелие, и разгнув е, возлагает писмены на главе больнаго, и глаголет молитву сию: «Царю Святый, благоутробне и многомилостиве…».

Снемше же Евангелие с главы больнаго, дает целовати е.

И начинает чин, егда случится вскоре вельми больному дати Причастие.

Аще же ни, «Слава, и ныне: Господи, помилуй» (трижды). «Благослови».

Очищает ли Соборование от всех забытых грехов[351]?

Священный Синод на заседании 26 декабря 2012 года (журнал № 130) одобрил «Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору».

ПОСЛЕДОВАНИЕ СВЯТАГО ЕЛЕА,
совершаемое поскору

Священник, облечен в епитрахиль и поручи (аще возможно, то и в фелонь), начинает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.
И начало обычное.

Посем Аллилуиа, глас 6.
Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.
Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.
И тропарь, глас 4: Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему (или страждущей рабе Твоей), избави недугов, и горьких болезней; воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Таже:
Миром Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О Великом господине и отце нашем Святейшем Патриарсе КИРИЛЛЕ, и о господине нашем (высоко-)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, и о всем причте и людех, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О еже благословитися елею сему силою и действом и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О рабе Божии (или: о рабе Божией) имярек, и о еже в Бозе посещении его (или: ея), и еже приити на него (или: на ню) благодати Святаго Духа, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О еже избавитися ему же (или: ей же) и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй, и сохрани его (или: ю) и нас, Боже, Твоею благодатию.
Господи, помилуй.
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Тебе, Господи.

И абие иерей влагает вино (или воду) в елей, благословляет его и глаголет молитву:
Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших; Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла; да и в сем прославится Твое Пресвятое Имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Таже: Вонмем. Мир всем.
И духови твоему.
Премудрость.
Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.
Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Премудрость.
Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57)
Вонмем.
Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте, и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь, и щедр. Прежде же всех, братия моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою. Буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни: да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас: да молитву деет. Благодушствует ли кто: да поет. Болит ли кто в вас: да призовет пресвитеры церковныя. И да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя Господне. И молитва веры спасет болящаго. И воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема.

[ Мир ти.
И духови твоему. ]

Аллилуиа, глас 8.
Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.

Премудрость, прости. Услышим святаго Евангелия.
От Марка святаго Евангелия чтение (зачало 23).
Слава Тебе, Господи, слава Тебе.
Вонмем.
Во время оно, призва Иисус обанадесяте, и начат их посылати два два: и даяше им власть над духи нечистыми. И заповеда им, да ничесоже возьмут на путь, токмо жезл един: ни пиры, ни хлеба, ни при поясе меди: Но обувени в сандалия, и не облачитися в две ризе. И глаголаше им: идеже аще внидете в дом, ту пребывайте, дондеже изыдете оттуду. И елицы аще не приимут вы, ниже послушают вас, исходяще оттуду, оттрясите прах, иже под ногами вашими, во свидетельство им. Аминь глаголю вам: отраднее будет Содомом и Гоморром в день судный, неже граду тому. И изшедше проповедаху, да покаются: и бесы многи изгоняху. И мазаху маслом многи недужныя, и исцелеваху.
Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

И ектения:
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией), имярек.
Господи, помилуй, трижды.
О еже проститися ему (или: ей) всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
Господи, помилуй, трижды.
Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Аминь.

И молитва:
Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, и возводяй низверженныя, телесныя скорби исправляяй человеков; молимся Тебе, Боже наш, яко да наведеши милость Твою на елей сей, и на помазующияся от него во Имя Твое: да будет им во исцеление души же и тела, и во очищение и изменение всякия страсти, и всякаго недуга, и язи, и всякия скверны плоти и духа. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть, и всякую немощь таящуюся. Буди врач раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек, воздвигни его (или: ю) от одра болезненнаго и от ложа озлобления цела и всесовершенна (или: целу и всесовершенну), даруй (или: ю) его Церкви Твоей благоугождающа и творяща (или: благоугождающу и творящу) волю Твою.
Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

И по молитве вземлет иерей стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно: на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию:

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, от обдержащия его (или: ю) телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его (или: ю) благодатию Христа Твоего. Молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии: предстательствы честных Небесных Сил безплотных: силою Честнаго и Животворящаго Креста: честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна: святых славных и всехвальных апостолов: святых славных, и добропобедных мучеников: преподобных и богоносных отец наших: святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты: святых и праведных богоотец Иоакима и Анны: и всех святых.
Яко Ты еси Источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

По скончании же помазания иерей, взем святое Евангелие, и разгнув е, возлагает писмены на главе больнаго, и глаголет молитву сию:
Царю Святый, благоутробне и многомилостиве Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти грешнаго, но яко обратитися, и живу быти ему. Не полагаю руку мою грешную на главу пришедшаго (или: пришедшия) к Тебе во гресех, и просящаго (или: просящия) у Тебе нами оставление грехов; но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже держу на главе раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек: и молюся Ти, и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину еже о покаянии молитву приемый: Сам и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, кающагося (или: кающуюся) о своих си согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй вся его (или: ея) прегрешения.
Ты бо еси Бог наш, Иже и седмьдесят крат седмерицею оставляти повелевый падающим в грехи: зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Снемше же Евангелие с главы больнаго, дает целовати е.

И начинает чин, егда случится вскоре вельми больному дати Причастие.

Аще же ни, Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды) Благослови.
И отпуст:
Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере; силою Честнаго и Животворящаго Креста; святаго славнаго и всехвальнаго апостола Иакова, брата Божия и перваго архиереа Иерусалимскаго, и всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и Человеколюбец.

БОГОСЛУЖЕНИЯ / Молебные последования / Последование Святаго Елеа, совершаемое поскору

Священник, облечен в епитрахиль и поручи (аще возможно, то и в фелонь), начинает: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно и во веки веков.
И начало обычное.

Посем Аллилуиа, глас 6.
Стих 1: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.
Стих 2: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.
Таже тропари, глас 6:Помилуй нас, Господи, помилуй нас! — всякаго бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву, яко Владыце, грешнии, приносим: Помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом! Не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших — Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиися на Тя да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед — Ты бо еси спасение рода христианскаго.

И абие тропарь, глас 4: Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему (или страждущей рабе Твоей), избави недугов, и горьких болезней; воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче.

Таже:
Миром Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О Великом господине и отце нашем Святейшем Патриарсе КИРИЛЛЕ, и о господине нашем (высоко-)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, и о всем причте и людех, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О еже благословитися елею сему силою и действом и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О рабе Божии (или: о рабе Божией) имярек, и о еже в Бозе посещении его (или: ея), и еже приити на него (или: на ню) благодати Святаго Духа, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
О еже избавитися ему же (или: ей же) и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй, и сохрани его (или: ю) и нас, Боже, Твоею благодатию.
Господи, помилуй.
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Тебе, Господи.

И абие иерей влагает вино (или воду) в елей, благословляет его и глаголет молитву:
Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших; Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла; да и в сем прославится Твое Пресвятое Имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Таже: Вонмем. Мир всем.
И духови твоему.
Премудрость.
Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.
Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Премудрость.
Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57)
Вонмем.
Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте, и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь, и щедр. Прежде же всех, братия моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою. Буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни: да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас: да молитву деет. Благодушствует ли кто: да поет. Болит ли кто в вас: да призовет пресвитеры церковныя. И да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя Господне. И молитва веры спасет болящаго. И воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема.

[ Мир ти.
И духови твоему. ]

Аллилуиа, глас 8.
Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи.

Премудрость, прости. Услышим святаго Евангелия.
От Марка святаго Евангелия чтение (зачало 23).
Слава Тебе, Господи, слава Тебе.
Вонмем.
Во время оно, призва Иисус обанадесяте, и начат их посылати два два: и даяше им власть над духи нечистыми. И заповеда им, да ничесоже возьмут на путь, токмо жезл един: ни пиры, ни хлеба, ни при поясе меди: Но обувени в сандалия, и не облачитися в две ризе. И глаголаше им: идеже аще внидете в дом, ту пребывайте, дондеже изыдете оттуду. И елицы аще не приимут вы, ниже послушают вас, исходяще оттуду, оттрясите прах, иже под ногами вашими, во свидетельство им. Аминь глаголю вам: отраднее будет Содомом и Гоморром в день судный, неже граду тому. И изшедше проповедаху, да покаются: и бесы многи изгоняху. И мазаху маслом многи недужныя, и исцелеваху.
Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

И ектения:
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией), имярек.
Господи, помилуй, трижды.
О еже проститися ему (или: ей) всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
Господи, помилуй, трижды.
Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Аминь.

И молитва:
Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказуяй и не умерщвляяй, утверждаяй низпадающия, и возводяй низверженныя, телесныя скорби исправляяй человеков; молимся Тебе, Боже наш, яко да наведеши милость Твою на елей сей, и на помазующияся от него во Имя Твое: да будет им во исцеление души же и тела, и во очищение и изменение всякия страсти, и всякаго недуга, и язи, и всякия скверны плоти и духа. Ей, Господи, врачебную Твою силу с небесе низпосли, прикоснися телеси, угаси огневицу, укроти страсть, и всякую немощь таящуюся. Буди врач раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек, воздвигни его (или: ю) от одра болезненнаго и от ложа озлобления цела и всесовершенна (или: целу и всесовершенну), даруй (или: ю) его Церкви Твоей благоугождающа и творяща (или: благоугождающу и творящу) волю Твою.
Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

И по молитве вземлет иерей стручец и, омочив и во святый елей, помазует болящаго крестообразно: на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию:

Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, от обдержащия его (или: ю) телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его (или: ю) благодатию Христа Твоего. Молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии: предстательствы честных Небесных Сил безплотных: силою Честнаго и Животворящаго Креста: честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна: святых славных и всехвальных апостолов: святых славных, и добропобедных мучеников: преподобных и богоносных отец наших: святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты: святых и праведных богоотец Иоакима и Анны: и всех святых.
Яко Ты еси Источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

По скончании же помазания иерей, взем святое Евангелие, и разгнув е, возлагает писмены на главе больнаго, и глаголет молитву сию:
Царю Святый, благоутробне и многомилостиве Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти грешнаго, но яко обратитися, и живу быти ему. Не полагаю руку мою грешную на главу пришедшаго (или: пришедшия) к Тебе во гресех, и просящаго (или: просящия) у Тебе нами оставление грехов; но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже держу на главе раба Твоего (или: рабы Твоея) имярек: и молюся Ти, и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину еже о покаянии молитву приемый: Сам и раба Твоего (или: рабу Твою) имярек, кающагося (или: кающуюся) о своих си согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй вся его (или: ея) прегрешения.
Ты бо еси Бог наш, Иже и седмьдесят крат седмерицею оставляти повелевый падающим в грехи: зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Снемше же Евангелие с главы больнаго, дает целовати е.

И начинает чин, егда случится вскоре вельми больному дати Причастие.

Аще же ни, Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды) Благослови.
И отпуст:
Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере; силою Честнаго и Животворящаго Креста; святаго славнаго и всехвальнаго апостола Иакова, брата Божия и перваго архиереа Иерусалимскаго, и всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и Человеколюбец.

Статья написана по материалам сайтов: lektsia.com, blagovest-elista.ru, www.st-alexis.ru.

Это интересно:  Где закупать одежду оптом для продажи, бизнес план
Помогла статья? Оцените её
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Загрузка...
Добавить комментарий

Adblock
detector